Brev:
Begyndt på skemad, hvad med vælling
31. august 2007
Alder:
4 mdr.
Begyndt på skemad, hvad med vælling
Hej Helen.
Min datter på 4 mdr er lige begyndt på skemad og det går indtil videre fint. Vi er startet med risgrød og det er hun meget glad for. Vi har også prøvet at introducere vælling som aftensmad lige inden hun skal sove, men det vil hun ikke spise.
Vi har prøvet 4-5 forskellige slags, inklusiv en hjemmelavet en. Så det har vi droppet igen og i stedet besluttet at give hende skemad frokost og aften.
Jeg kan forstå at det er bedst at give henholdsvis grød og grønt i løbet af en dag, er det korrekt? Vi har prøvet med rodfrugtmos og kartoffelmos, men ingen af delene brød hun sig om. Frugtmos vil hun til gengæld gerne spise, men er dette for tidligt for hende? Hun spiser ca. 1/4 dl pr. gang efterfulgt af modermælkserstatning som hun altid har fået.